Voor BOA naar Digital Dutch van KPN
Vandaag was ik samen met de directeur als bestuurslid van BOA, Breedbandnetwerk Onderwijs Amsterdam mee naar Digital Dutch een klantevent van KPN. Ons coöperatieve glasvezelnetwerk voor onderwijs en cultuurinstellingen in Amsterdam nemen wij af van de KPN en zij denken ook graag met ons mee over optimalisatie van diensten en content over ons netwerk, dus wij komen ook graag naar dit soort bijeenkomsten. Om te zien wat er aan innovatie is en natuurlijk om onze eigen toepassingsplannen te pitchen, want een beetje hulp van onze leveranciers en grote zakelijke partijen is daarbij altijd welkom.
We kregen een mooi overzicht van de innovaties in Nederland, een rondleiding langs alle mooie initiatieven in VR en een panel met “vooruitdenkers”. Zodra deze term tot functie verheven wordt, solliciteer ik meteen.
Voor mij was het de eerste kennismaking met een professionele VR bril en ik keek mij ogen uit. Niet alleen binnen de bril maar ook daarbuiten. Een setting waarin je met 98% mannen in pak zit en waarin alle pakken met heftige bril op in een digitale speeltuin zitten te genieten, daar kan ik ook buiten de bril om van genieten.
Ik genoot van alle aansporingen om vooral met “Big Data” aan de slag te gaan en van alle mooie voorbeelden -crowdmanagement, veiligheid en publieksroutering in de Arena tijdens een groot event als voorbeeld. Mijn inspiratiesensoren draaien overuren op dit soort momenten en ik geniet van de gelegenheid tijdens de netwerkborrel om onze toepassingen voor BOA hierin te pitchen.
Hiervoor binnen KPN de juiste accountmanagers te interesseren is een uitdaging op zich, maar we hebben er na vandaag toch weer twee medestanders bij. Netwerken voor iets waar je in gelooft blijft aan mij toch echt besteed!