Echt Hema
Foto: website Mediamatic
Het zal je maar gebeuren, je hebt een oer-Hollands merk dat staat als een huis, net nog het verwijt gekregen dat je worsten bepaald niet koosjer geproduceerd worden en dan gaat er een kunstproject met je naam aan de haal. Tss…
Foei of Joepie?
Ik ben erg voor Joepie: ik zou mijn eigen afdeling marketing en promotie een extra weekje vrij geven na deze actie, anderen deden het werk al:
* Gratis publiciteit (die natuurlijk groter wordt als je er boos om wordt, dat snap ik ook wel),
* je wordt geroemd als cultuurdrager van de Nederlandse Cultuur,
dank u wel Mediamatic, mag ik u als directeur marketing een vrijwillige bijdrage aan uw project geven. ….
“Mediamatic kijkt naar Arabisch-Nederlands kunst, design en kunst en cultuur.
En daarom vragen we hoe een Arabische Hema zou zijn: El HEMA!
De warenhuisketen Hema is de de meest publieke manifestatie van de Nederlandse cultuur. Je hebt volkeren die hun identiteit vinden in kerken tuinen of badhuizen. Wij Nederlanders identificeren ons met de Hema; het levende monument van praktische kleurige helderheid en “waar voor je geld”.
De Hema is het alif en baa (abc) van de inburgering.
Wij houden allemaal van de Hema en de Hema houdt van ons allemaal.
Daarom spreekt de vraag naar een Arabische Hema direct tot de verbeelding: het is de verbeelding van de vraag naar een Arabisch Nederland.”
Gelukkig lijkt de juridische dreiging van de Hema weer van tafel.
Echt Hema is namelijk ook Echt Kunst en Echte Hollands Koopmanschap en nuchterheid.